7 tips om effectief actie te ondernemen
Vraag jij je ook wel eens af waarom succesvolle mensen zoveel gedaan krijgen in hun leven? Ik citeer Richard Branson in een blog dat ik laatst van hem las:
To say that life as an entrepreneur and business leader is busy is an understatement. So, in order to make sure I achieve everything that not only needs to get done but also everything I want to get done, I make lists – lots of them.
Dus…wil jij tips & tricks om dingen gedaan te krijgen? Blijf dan lezen want ik ga je 7 tips geven voor Actie!!
Tip 1. Schrijf altijd ieder idee dat je hebt op.
Zakelijke ideeën, persoonlijke ideeën, ideeën voor je gezin , voor je fitheid, of te wel voor alles. Ik ben altijd al een lijstjes mens geweest en sinds ik Richard Bransons blog heb gelezen en hij dus ook altijd al een lijstjes mens is geweest heb ik het lijstjes maken wederom omarmt. Heerlijk. Zorg er wel voor dat je je lijstje regelmatig update en dat je wegstreept wat gedaan is.
Tip 2 . Stel doelen. Grootste doelen, ver weg in de toekomst.
Bedenk ze groter dan je voor mogelijk houdt. Zodra je doelen dichterbij in de tijd behaald krijg je meer vertrouwen in je grotere doelen.
Tip 3. Plan het in.
If you’re failing to plan you’re planning to fail. Maak tijd voor je zakelijke en persoonlijke ontwikkeling. Zorg dat het niet aan het einde van je to do list staat. Want dan komt het er nooit van. Vergeet ook niet om tijd in te planning voor actie momenten.
Punt 4. Zet het internet uit!!!
De grootste afleiding en verleiding is het internet. Voor je het weet ben je uren aan het turen achter je laptop en heb je niks gedaan dat je vooruit helpt. Om goed gefocust te werk te gaan, is het handig om het internet uit te schakelen. Dit geeft je geen mogelijkheid om verdwaald te raken op social media en verstoord te worden door alle inkomende berichten.
Punt 5. Leer NEE te zeggen
Het is heel simpel als jij JA zegt tegen een feestje zeg je NEE tegen je eigen voortgang. Betekent dit dan dat je geen sociaal leven meer mag hebben? Hee bepaal zelf hoeveel tijd en vooral ook MET WIE je tijd wil besteden in je leven. Soms is NEE zeggen nodig om verder te komen in het leven. Tijd kun je maar 1 keer uitgeven, dus doe dat verstandig.
Punt 6. Doe wat nodig is
Misschien doe jij wel 25 verschillende dingen voor je bedrijf of voor je ontwikkeling maar is het hoogste tijd om te gaan schrappen. Maak een een overzicht waarin het duidelijk wordt welke zaken je vooruit helpen en welke je tijd vreten en weinig of niks opleveren. Kijk ook naar wat je kunt overdragen naar anderen. Hierdoor creëer je meer tijd voor jezelf, zodat jij de dingen kunt doen die je moet doen.
Punt 7. Vier kleine successen zodat je de grote ook verwelkomt!
Sommige mensen zijn altijd maar bezig met de toekomst doelen. Terwijl je misschien tussendoor al hele mooie dingen hebt bereikt. Wees trots op je kleine stapjes! Waardeer de kleine dingen en de grote dingen zul je aantrekken.
Dit zijn mijn 7 tips om dingen gedaan te krijgen. Ik hoop echt dat het je helpt. En heb je nog vragen stuur me dan een mailtje op info@liesbethbesamusca.nl of volg mij via Instagram @liesbeth_besamusca